Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Krzysztofa Szydłowieckiego w Ćmielowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp1cmielow.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Niektóre elementy na stronie nie posiadają prawidłowego współczynnika kontrastu. Niektóre linki nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale. Niektóre treści nie są dostępne cyfrowo. Niektóre zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale. Niektóre załączniki nie posiadają prawidłowych opisów kontekstowych lub nie posiadają ich wcale. Infografiki nie posiadają alternatywy w postaci pliku pdf.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Tomasz Neyman

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej. 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku szkoły prowadzi główne wejście od ul. Długiej, prowadzą do niego schody. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Ponadto są jeszcze dwa wejścia boczne: od strony hali oraz od strony ul. Polnej. Szkoła posiada podjazd do wejścia głównego szkoły przystosowany dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie korytarzy

Budynek szkoły jest trzykondygnacyjny. Na każdym piętrze znajduje się korytarz. Na pierwszym oraz drugim piętrze znajdują się łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Hol główny jest przestronny i posiada odpowiednią szerokość zapewniającą swobodne poruszanie się. Z holu można dostać się do wszystkich niezbędnych dla interesantów pomieszczeń. Na parterze znajdują się: gabinety dyrektora i wicedyrektora, sekretariat, pokój pedagoga, biblioteka i czytelnia, świetlica, szatnie oraz toaleta. Toaleta na parterze nie jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Na parterze szkoły jest przejście na halę sportową, gdzie znajduje się toaleta dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście główne na halę sportową jest również dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Drogi ewakuacyjne wewnątrz budynku są oznakowane. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostosowanie schodów

Schody nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie wind

Budynek nie jest wyposażony w windy.

Dostępność pochylni

Szkoła posiada podjazd do wejścia głównego szkoły i hali sportowej przystosowany dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność platform

brak

Dostosowanie parkingów

Przy szkole znajduje się 1 parking dla samochodów osobowych, który nie jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym Warunkiem wejścia na teren budynku szkoły z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

brak

Dostępność pętli indukcyjnych

brak

Dostępność tłumacza języka migowego

W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 17 kwietnia 2020 08:37
Dokument wprowadzony do BIP przez: Leszek Kowalski
Ilość wyświetleń: 696
31 marca 2025 10:10 (Izabela Praga) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 10:10 (Izabela Praga) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
31 marca 2025 10:10 (Izabela Praga) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
Zatrzymaj banner przewijany